Zcomax XI-626 & Pseudo Ad-hoc

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Červenec 21 15:19:32 CEST 2003

> Zdravim,
> Potreboval bych radu ohledne $subj. We windozech je u
> ovladace teto karty
> moznost vyberu tzv. pseudo Ad-hoc mode. Je to kompatibilni napriklad s
> port-type 3 u pcmcia a usb karet Avaya/Orinoco/Roamabout... V
> linuxu mi
> bohuzel tento mod nastavit nesel. Pokud kartu zkusim nastavit
> #iwconfig eth1
> mode Ad-hoc, tak se prepne pouze do peer-to-peer modu.
> Netusite nekdo jak se
> da tohle nastavit?
>
> Diky moc za odpovedi.
> [...]

peer-to-peer == ad-hoc. 802.11b wirelessy poznaju dva rezimy:

1) access point (= managed, infrastructure, client-server) kde je
jeden bod hlavny, bezi v access-point mode, a ostatne body su v klientskom
mode.

2) ad-hoc (= peer-to-peer), komunikuje kazdy s kazdym, vsetky su v rovnakom
mode.

ad-hoc je po komunikacnej strane jednoduchsi, ma nizsiu reziu, a podstatne
lepsie beha aj pri silnom ruseni, tam kde uz infrastructure mod nestiha.
ale je horsie podporovany pod linuxom a existuje niekolko navzajom nie
kompatibilnych implementacii, takze nie vsetky karty si budu rozumiet.
konkretne, moj provider pouziva na accesspointe kde som pripojeny samsung
kartu v ad-hocu, a proti nej sa da z mne znamych kariet pouzit pod linuxom
jedine druhy samsung alebo nejake z-comy. samsungovy driver vsak s novymi
wireless tools nechodi, takze som kvoli nemu zamrzol na 2.4.18 a vyssie ist
nemozem. ostatne linuxove drivery (wlan-ng, hostap) ad-hoc s touto kartou
nevedia. este je moznost pouzit nejake ine karty (sparklan) ale tie vedia
ist v tom samsungovom ad-hocu iba pod windowsami...

takze, ak sa vam karta prepla do peer-to-peer, je to to co ste chceli. ale
ci vam bude komunikovat, to je vo hviezdach. :o(