Serverovy HW

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Červenec 22 16:52:30 CEST 2003

> Jenze prace programatora je na nejakou konkretni optimalizaci potreba
> jen jednou, zatimco vykonejsi zelezo je potreba vsude, kde se
> prislusny
> neoptimalizovany program pouziva.

bohuzial sledujem ze ludia sa zenu za vykonnym zelezom uz absolutne bez
rozmyslu. zakaznik ma linux router pII/266, za tym asi 15 pc-ciek, z
ktorych obcas niekto zabrowsi na web. chce tam dat squid a apache na
ktorom budu asi 4 staticke html-ka, a kvoli tomu to chcel upgradovat na
nejake pentium4, ze to taka stara masina nemoze zvladat... a takych situacii
mam neurekom. mailserver pre 3 ludi ktorym sa premelie asi 20 mailov mesacne
na 1.8ghz compaq stroji... router pre 64k linku na 2ghz celerone... atd..
asi to bude dane jednoduchou logikou - ked moj 1ghz stroj s xp-ckami ide
pomaly a robim na nom sam, tak server pre 20 ludi musi mat minimalne 20ghz,
inak sa to nebude dat pouzivat...

ja som donedavna pouzival na development webovych rieseni 120mhz pentium ako
test server. skvele sa na nom optimalizovalo - kazda zmena v rychlosti skriptu
alebo z pristupe k databazam sa dala rychlo postrehnut. a zaroven mam istotu,
ze ked skript  na p120 prebehne do 100 milisekund, tak to na nejakom
multiprocesorovom zeleze poleti jak z praku a zvladne to dost uzivatelov v
jednom case.

alebo iny pripad - na tom svojom stroji som prevadzkoval intranet app pre
asi 10 uzivatelov. pre p120 to bola minimalna zataz. aplikacia bola dokoncena,
otestovana, instaloval som ju k zakaznikovi.. boli velmi aktivni a skor nez
som stihol nieco povedat tak uz na to mali kupene 2.4ghz pentium s asi pol
gigom pamate. co uz taky cas... keby som mal k tomu stroju access, dam tam
aspon kodovat divxy... lebo takto je ho velka skoda.

ako zaver mi vychadza ze by sa do linuxu mali zacat pridavat nejake jalove
vypocty, je proste na dnesne zelezo zbytocne rychly. ;-p