APC UPS

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Červenec 22 21:33:30 CEST 2003

> chystám se použít APC Back-UPS CS 350 pro napájení PC s Linuxem a
> zároveň PC s Win. Co potřebuju k tomu, aby při výpadku napájení Linuxový
> stroj (připojený k UPS) oznámil Win stanici, že má uzavřít aplikace a
> vypnout se?

Potrebujete nejaky kompatibilni software na linuxu i windows. Neznam nut
ani powerchute, navic powerchute je snad closed a chce grafiku a tedy bych
se mu na serveru vyhnul velkym obloukem. Podle vseho by apcupsd mel chodit
i na win, ale osobne jsem to nezkousel. j

> Zatím jsem se ještě nepokusil rozběhnout samotnou UPS, ale má někdo
> zkušenost, jestli se SuSE 8.2, jádro 2.4.20 pojede UPS s USB kabelem?
> Jestli ne, jaký sériový kabel objednat u APC? Viděl jsem, že v howto je
> pár typů kbelů vypsáno, ale nevím, jestli si u firmy APC budu moct
> vybírat.

O kabelech se celkem podrobne pise na www.apcupsd.org. S USB kabelem UPS
funguje (nevim jak na SuSE, ale rozhodne s vanilla 2.4.20), tedy existuje
alespon jeden stroj, kde to funguje.

APC posle na pozadani kabel s cislem 127, ktery ale umi komunikovat jen v
dummy rezimu (narozdil od originalniho USB, ktery umi smart signaly).
Komusi se ale na kolene podarilo vymyslet seriovy kabel, ktery umozni
komunikaci ve smart rezimu, podrobnosti viz web apcupsd.

>  Je lepší použít APCUPSD nebo NUT ?

Na otazku nemuzu odpovedet (neznam nut), ale zkusenosti s apcupsd mam
vyborne.

-- Honza