Fw: Vetsinou funguje

kpk kpk na ba.psg.sk
Středa Červenec 23 06:50:47 CEST 2003

> Pred casem se mi stalo neco podobneho a dost dlouho jsem to hledal, ale
> nasel. Ve Windows98 totiz muzete v nastaveni
> Ovladaci panely-System-Vykon-System souboru-Pevny disk zvolit moznost
> "Sitovy server". Jak je u M$ zvykem, tato volba zaroven ovlivnuje chovani
> tohoto pocitace v siti tak, ze se snazi byt DHCP serverem a obcas
> skutecnemu DHCP serveru jeho funkci proste ukradne. Je take pravda,
> ze pokud mate takto nastevene vsechny PC v siti pouze s W98 a mate
> napevno nastavene IP adresy, tak je cela sit o 20% rychlejsi, pokud
> [...]

Diky za tip, takove W98 jsem v siti samozrejme nasel, prestavil je na
Desktop, ale na problemu jako takovem to nic nezmenilo.
V systemovych log-souborech nevidim zadne mimoradne zapisy.
Pokusne jsem oddelil server s 2 notebooky (w2k) od site, zastavil kartu na
dsl a pustil tcpdump na linuxu. ipconfig /release /renew /all funguje na
jednom z notebooku (dvojcat!) x-krat (chodi posta, ftp,...) az si najde
(vetsinou po vytahnuti kabelu) jako adresu 169.254.... misto spravne
192.168.1... a tim konci.
Druhy ani neposle vsesmerovy pozadavek na dhcp.
Mam dojem, ze tim take opoustim ramec konference o linuxu smerem na M$ :-(((
Zdenek