vypinani notebooku s ACPI

Středa Červenec 23 14:09:02 CEST 2003

On Wed, Jul 23, 2003 at 12:47:00PM +0200, t macek wrote:
> Vypina se vam notebook s Linuxem a podporou ACPI, kdyz date "poweroff"? Me
> to nefunguje a nevim, jestli by melo fungovat nebo jestli ne. Mne to napise
> "runlevel ... has been reached" a nic. S APM podporou se vypne bez
> problemu.
> Pouzivam jadro 2.4.21 a nejelo to ani na drivejsich jadrech 2.4 serie.
> Melo by to fungovat, nebo to ACPI proste neumi?

Mne to funguje (Red Hat, posledni beta Severn, Compaq Evo N1015v).

Jde o to, ze ACPI ma treba SuSE uz velmi "dlouho", ale nepodporuji ho.
Problem je v tom, ze existuje norma pro ACPI, ale take Redmond ACPI,
ktere pouziva MS u Windows (XP). No a team implementujici ACPI se
(alespon drive) zajimal spise o implementaci normy nez o workaroundy pro
zprasene BIOSy, ktere se snazi byt funkcni s Windows.

Trosku pozitivni je, ze se do ACPI cpe Red Hat, ktery si to predstavuje
tak, ze i ACPI bude podporovat, takze se ted v poslednich betach s tim
snazi neco udelat (aby to fungovalo ne 40%, ale rekneme 95% lidi [to je
pouze priklad]) a vypada to, ze (samozrejme nejen zasluhou Red Hatu) se
postupne ACPI da pouzivat cim dal na vice strojich.

Vy muzete zkusit hledat nejakou zaplatu, ACPI vypnout nebo upgradovat
BIOS.

BTW: pouzivate Alanovy -ac patche?

--
                        Milan Kerslager