Ktery bayesovsky filtr?

Středa Červenec 23 15:39:34 CEST 2003

On Wed, 23 Jul 2003, Jan Kasprzak wrote:

> 	pouzivate nekdo nejaky bayesovsky filtr na detekci spamu?

Ano, bogofilter. (Tedy pomineme-li fakt, ze pouzivana statisticka metoda
lze jako bayesovska (resp. naivne bayesovska, viz nize) oznacit jen
s trochou nadsazky.)

> 	Zajimavy mi prijde ifile (ale pisou o nem ze je "naive bayesian
> spam filter" - proc naive? v cem muze byt lepsi) nebo spamprobe.

Bud tim basnik chtel rict, ze je to naprogramovano nejak naivne, nebo
spis mel na mysli, ze pouziva tzv. naivni bayesovskou klasifikaci,
kde slovo naivni znamena, ze se predpoklada, ze jsou vstupni promenne
nezavisle (coz je predpoklad Bayesova vzorce), ackoli ve skutecnosti
nejsou.