zmena velikosti

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Sobota Červenec 26 09:46:06 CEST 2003

> man tr (tr [:upper:] [:lower:])

V jednom adresari napr. takto

--------- /usr/local/bin/lower ---------
#!/bin/bash
for f in "$@"
do
	mv "$f" "`echo $f | tr [:upper:] [:lower:]`"
done

Pouziti: lower *.HTML

Je treba ale dat pozor, mame-li vice souboru lisicich se pouze velikosti
pismen. Navic neni uplne snadne udelat zmenseni pismen rekurzivne v
adresarich, je totiz treba pocitat s tim, ze se muze zmenit jmeno adresare
ve kterem hledame soubory (pokud tedy neprohledavame nejdrive obsah
podadresaru, jak to dela napr. find -depth).

-- Honza Houstek