tun/tap driver problem - pouziti vtun

makr makr na slanyfree.net
Sobota Červenec 26 13:56:43 CEST 2003

Dobre poledne,
mám problém s TUN/TAP driverem, když se snažím nakonfigurovat zařízení
tunX nebo tapX
hlásí mi např ifconfig tuto chybu:
  tun: error fetching interface information: Device not found

Lépe rečeno vezmu to od začátku:
Systém: debian stable 3.0, jádro 2.4.21
 Snažím se rozchodit komprimovaný tunnel mezi počítači pomoci vtund a
ten používá jak jsem vyčetl z dokumentace tun/tap driver.
Zkompiloval jsem tedy jádro (s modulem tun ) a pro jistotu i modul
(ethertap ),
zavedl jsem modul (modprobe tun) a modul byl v pořádku zaveden.

Pak jsem zjistil že musím ješte vytvořit "fifo soubory" tak tedy
mknod /dev/net/tun c 10 200
mknod /dev/net/tun1 c 10 200
chmod 700 /dev/net/tun (tun1)
(ale nefunguje ani pri chmod 777 /dev/net/tun  a tun1)

V /etc/modules.conf mam
alias char-major-10-200 tun
Zkoušel jsem i přidat (leč to nepomohlo)
alias tun1 tun
alias /dev/net/tun1 tun

Když jsem pak zkoušel nakonfigurovat zařízení tun1 ručně
ifconfig tun1 10.1.230.1 netmask 255.255.255.0 up
tak to hlási:
tun1: ERROR while getting interface flags: No such device

Prostě se mi zdá že se to zařízení nevytvoří, později jsem zkoušel
soubory z /dev/net/*
přesunout rovnou do /dev/ nebo taky jsem kdesi vyčetl, že to má být v
/dev/misc/net/
ale ani to nepomohlo.

To nakonfigurování ručně ukazuji proto, protože když spustím
/etc/init.d/vtund start -
tak sice vtund naběhne ale zařízení se nevytvoří (i když v konfiguraci
vtund mám aby to zařízení nahodil)

Zkoušel jsem i použít driver ze stránek
http://vtun.sourceforge.net/tun/index.html ale ani ten nepomohl (verzi 1.1)

Nevite někdo v čem by mohl být ještě problém, případně jak tun/tap
driver obejít třeba i za použití jiné metody tunelování (ale komprimované).

Diky za každou radu

Martin MaKr Kratochvíl
makr na slanyfree.net