problem s ldconfig

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Neděle Červenec 27 17:41:06 CEST 2003

Jan Sova wrote:

>Ahoj.
>
>    Udelal jsem to, ale stale ld hlasi (pri prekladu pres gcc):
>
>     /usr/i486-suse-linux/bin/ld: cannot find -lgrx20
>    collect2: ld returned 1 exit status
>
>    prekladam pomoci:
>    gcc -o kod.c kod -lvga -lgrx20 -I/cesta/ke/knihovne
>    popripade -I vynechavam.
>
>Honza

Hmm, tp predpoklada, ze knihovna se jmenuje libgrx20.so - souhlasi to?
Pomoci '-I' zadavate nikoli cestu ke knihovne nybrz k jejim *.h souborum.
A co se stane, pokud budete prekladat pomoci

# gcc -o kod.c kod -lvga -lgrx20 -L/cesta/ke/knihovne

Kazdopadne by to melo fungovat natvrdo pomoci

# gcc -o kod.c kod -lvga /cesta/ke/knihovne/knihovna.so

Nejkorektnejsi se mo zda

# gcc -I/adresar_kde_jsou_*.h -L/adresar_kde_jsou_*.so \
-lgrx20 -lvga -o kod.c kod

Nejsem si totiz jist, zda nahodou nezalezi na _poradi_ prepinacu
gcc, jako rozumne mi pripada dat nejdriv -I, pak -L, pak -l a
nakonec -o a samotny zdrojak.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035