Mount poškozeného FS; raw copy

Oak oak.brno na seznam.cz
Pondělí Červenec 28 00:02:56 CEST 2003

Dobrý den,

mám na USB čtečce Smart Media kartu, s vfat ss. Při focení došlo k nějakému
problému při zápisu a poškodil se formát. Rád bych se pokusil o záchranu
alespoň části fotek (jpg), nebo prozatím o raw kopii celého disku (obsah i
s chybami) tak, aby se s ní dalo dál něco vymyslet (a karta byla volná).
Standardní mount vypisuje chybu, žádá specifikaci ss, proto jsem to zkusil
takto:

linux:/home/oak # mount -t vfat /dev/sda1 /media/digi
mount: chybný typ ss, chybný přepínač, chybný superblok na /dev/sda1
       nebo příliš mnoho připojených systémů souborů
linux:/home/oak #

Tedy dle očekávání ss s chybou nemountne. Prosím o popostrčení - možná
řešení (mountu nebo raw-copy), zkušenost,...

Zdraví,

Oak