Knoppix a ext

Robert Vojta robert na v0jta.net
Úterý Červenec 29 17:47:19 CEST 2003

> Trochu bezpecnostni problem. Mohu se mylit, ale vcera se mi live distribuci
> Knoppixu (aktualni verze co maji v CD palirne ABCLin.) podarilo akcesovat
> bez pozadavku na heslo adresare bezne obsluhovane RH8.0 - coz je ext
> filesystem, ze? Cist je, psat do nich, atd - skutecne - bez zaheslovaneho
> biosu to jde.

  Predpokladam, ze RH 8.0 ma FS ext2 a ne ext, mozna uz ext3, nevim.

  Obecne by se snad dalo rici, ze pokud mam jakykoli OS, ktery mohu z CD
nabootovat a ktery podporuje oddily jinych OS, mohu je pripojit, cist z nich,
modifikovat je, ...

  Toto resi sifrovany souborovy system, ktery bez hesla neprectete.

  Kdyz mate Linux a pripojene oddily Windowsu, muzete je take cist/zapisovat
aniz by jste zadaval heslo.

> To je fajn - staci knoppix a muzu komukoli do desktopu. Nebo jsem ucho?

  Ano, ale dany clovek musi ziskat fyzicky pristup k pocitaci.
Zaheslovany BIOS a zakaz bootovani s CD-ROM vas problem jednoduse
vyresi.

> Je beznou praxi heslovat bios? P.

  Zalezi co to je za stroj, apod. Tezko si to budete heslovat BIOS doma ...

--
  .''`.
 : :' :     Robert Vojta  robert na v0jta.net, http://www.v0jta.net