provoz serveru - cena za elektrinu

Neděle Červen 1 12:36:38 CEST 2003

On Sat, May 31, 2003 at 04:31:14PM +0000, Stanislav Meduna wrote:
> On Sat, 31 May 2003 14:26:30 +0000 (UTC), David Toman wrote:
>
> : 200 watthodin za hodinu...hmmm, zajimave
>
> Tomu sa hovori rychlost energie.Podobne oblubeny watt za hodinu
> je potom rychlost vykonu alebo inak zrychlenie energie :-)))
>
> : Ja bych rekl, ze to bude okolo 50 W, ale nejlepsi bude to zmerit.
> : Prodavaji se uz jednoduche merice ktere se jen zapoji mezi
> : zastrcku PC a zasuvku a na displeji je hned videt odber.
>
> Technicka poznamka: impulzny zdroj PC ma velmi daleko od ohmickej
> zataze.  Ak je ten merac jednoduchy, velmi pravdepodobne nameria
> [...]

Kdyby to tak bylo, zrejme by tisice lidi kamenovaly rozvodne zavody a
CEZ (zejmena pokud hausnumero znaci treda 10 nebo 100 nasobek a pokud si
uvedomime, ze pulzni zdroje jsou dnes prakticky ve veskere elektronice
krome zesilovacu a nabijecek na mobily [tj. televize, radio, video,
pocitace, monitory atd).

Nevim jak na Slovensku, ale u nas se rika pulzni zdroj (od slova
pulzovat). Impulz je neco trochu jine (navic znaci jednorazovou akci,
ktera se neopakuje).

Navrhuji tazateli vypnout na 20 minut vsechny domaci spotrebice (to se
da prezit i u lednicky) a hodnotu si zmerit. V pripade nizke rychlosti
otaceni toho kolecka je dobre si pro zvyseni presnosti pockat na takovou
tu znacku na obvodu, zjistit si v jakem vztahu je otocka ke stupnici na
pocitadle a odmerit presneji cas. Vysledek bude presny (zejmena co se
tyka platby za tu spustenou masinu).

Nekteri kutilove maji doma zbytecne hodiny, takze pak by stacilo je
pripojit k prodluzovacce a muzete merit treba cely tyden.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz