lilo boot ...

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Neděle Červen 1 14:13:52 CEST 2003

   From: Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz>
   Date: Sun, 1 Jun 2003 12:28:34 +0200

   > Pokud je v lilo.conf heslo a nema sroubovak kvuli resetovani CMOS
   > a moznosti nabootovat z FDD/CD-ROM, pak to bez root hesla opravdu
   > nepujde.

Původní autor příspěvku je zřejmě majitel toho počítače, tudíž má všechny
možnosti, které jsi zde nastínil. Navíc samozřejmě může šroubovák, který si
může zakoupit (pokud ho nemá), využít pro odmontování disku z počítače
a jeho přenesení někam jinam. Pokud by šroubovák na resetování CMOS neměl,
může jednoduše vydělat baterii.

   > IMHO je takova odpoved k prdu a jeste si z nej muze okoli uvalet
   > kulicku.

To jsem bohužel nepochopil (nebo je to totální ubohost, kterou jsem od Tebe
nepředpokládal).

   > To je lepsi nepsat radsi nic (a jestli to vysvetlil uz nekdo jiny, tak
   > taky).

Člověk, kterému jsem odpovídal, psal z domény fi.muni.cz - tedy z vysoké
školy (shodou okolností z fakulty informatiky). U těchto lidí se
předpokládá jistá úroveň "počítačové" inteligence. Tedy např. i znalost
google.com.

   > Abych se nezaradil do stejne kategorie, pak vezte, ze kolega J. minil
   > to, ze pri startu muzete zadat jadru nejaky parametr, ktery prebije ty
   > parametry, ktere jsou v lilo.conf nastaveny implicitne.

Nejen. Myslel jsem to obecně. Za předpokladu plného (tedy i fyzického)
přístupu k počítači je mnohem více možností, které se obejdou bez znalosti
hesla k LILO.
--
Pavel Janík

Do you get smacked with a rolled-up newspaper too?
                  -- Jeremy Allison to Andrew Tridgell