chybny superblok hdd - delsi

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červen 2 00:57:17 CEST 2003

On Mon, 2 Jun 2003, Jan Macek wrote:

> [...]
> fsck.ext2: Filesystem revision too high while trying to open /dev/hdc1
> The filesystem revision is apparently too high for this version of
> e2fsck. (Or the filesystem superblock is corrupt) nevite jak by se dal
> ten superblok obnovit ? a jak se stalo, ze je poskozeny? normalne sem na
> disk zapisoval data z internetu, pak ten disk podle /var/log/messages
> zacal delat
> Jun 1 11:21:06 kxmacj36 kernel: hdc: dma_intr: error=0x84 {
> DriveStatusError Bad CRC } Jun 1 11:21:06 kxmacj36 kernel: hdc:
> dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }

To vypada, ze Vam disk odchazi do vecnych lovist. Kdyz nezabralo ani
pouziti jinych superbloku (jste si jisty, ze jste zkousel skutecne mista,
na kterych jsou backup superbloky na Vasem fs?), tak uz to zacina vypadat
skutecne nedobre.

Pokud mate dost odvahy, muzete zkusit mke2fs -S (viz man mke2fs), ale
uspech zdaleka neni zarucen.

> existuje jeste neco krome fsck /dev/hdc1, co by mi pomohlo pred tim nez budu
> nucen disk zformatovat a prijdu tak o data?

Hlavne se obavam, ze tomuto disku uz nebudete moci prilis duverovat.

--
JiKos.