fsck - chyba na disku

linsec na centrum.cz linsec na centrum.cz
Úterý Červen 3 14:15:07 CEST 2003

Mam v pocitaci dva disky. Jeden, na kterem jsou vsechny systemove
soubory atd. Na druhem disku mam jedniny oddil (hdb1), kde mam datovy
sklad. Druhy disk jsem pridal do systemu zhruba po pul roce provozu.
Prvni vec, ktera me zarazila bylo, zhruba po mesici mi system po
bootovani hlasil, ze oddil hdb1 byl pripojen 30x bez kontroly a zacal
jej kontrolovat. Az dosud v poradku. Dnes rano mi system nahlasil to
stejne. Probehla kontrola disk v poradku, bez varovnych hlaseni a vse
fungovalo. Po dalsim restartu je jiz nemuzu
na disk dostat. fdisk hlasi Floating point exception a fsck i
fsck.ext3 vubec nereaguji. Hlasi, ze nejde o korektni souborovy system
a nemuze precist superblock. Na disku byl souborovy system ext3.
System RedHat 7.3.
O data bych velmi nerad prisel. Budu vdecny za kazdou radu.