CACHOVENE INDEXY IMAPu

ph na rook.cz ph na rook.cz
Čtvrtek Červen 5 00:35:25 CEST 2003

> ale sa jedna o interny podnikovy system, takze su boxy prislusnych
> kapacit vyzadovane.
>
> To tu fakt nie je nikto, kto ma take velke imap boxy v prevadzke?

   Řeším teď podobný problém. S UW-IMAPem narážím na strop. Zvažuju jiný
formát (a imap server).
   V podstatě jediní velcí OS hráči jsou UW, Courier a Cyrus. Courier je
postavený na maildiru (file per mail), proti UW (file per folder) má
výhodu v případě, že se v mailboxu objevují i poměrně velké maily, přes
které se UW musí proparsovat v souboru. Cyrus je velké řešení, ukládá
maily do vlastní těžko průhledné :) polodatabáze (/var/spool/mail/* a
~/mail nepoužívá).
   Já řeším tento problém na serveru cca do stovky uživatelů, přílohy
často obrázky, M$ formáty, Courier i podle pár testů vypadá na to
správné řešení.
   Cyrus je už příliš velký parní stroj, do formátu se dá těžko sáhnout
v případě poškození (mbox je textový a u maildiru člověk ve většině
případů přijde maximálně o jeden mail), navíc po zkušenostech s Cyrus
SASL nemám k jejich kódu tu správnou důvěru. :)

   Že je to off-topic? Vzhledem k tomu, že si nevzpomínám, že bych
narazil v souvislosti s IMAPem na něco, co by kešovalo přístup k mboxu,
možná ne. :)
--
                                                         | Pavel Kácha
                                                         |  ph na rook.cz