problemy s HDD - ze by odchazel?

Libor Kuffa kuffa na centrum.cz
Čtvrtek Červen 5 09:10:37 CEST 2003

Hezky den vsem,

je tady, prosim, nekdo, kdo je ochoten se podivat na vypis:
'smartctl -a /dev/hdx' a rict mi, jestli je dany HDD zraly na odpis?
Problem popisu nize, aby to zbytecne nemuseli cist ti, kteri nemaji
zajem.

Na secondary IDE kanalu visi dva disky (hdc 40 GB a hdd 20 GB), ktere
normalne slapou az do chvile, kdy zacnu vyvadet s VMware - opravdu, muzu
pustit 4 hodiny filmu (z tech HDD, samozrejme) a nic, ale pustim VMware
s WinME, delam dve hodinky (v Accessu) a v jednom z tech disku zacne
klepat - bohuzel nejsem schopen nijak zjistit, v kterem. Nekdy se mi
podari cely system (MDK9.1) ukoncit normalne, nekdy ne. Pote, co si PC
odpocine 2 minuty, zase jede vse jak ma, nic neklepe, atd. Opet do
chvile, kdy mam dve hodinky spustene VMware.

My idea:
- muze to byt teplem? Podle senzoru je v case 41°C a jeden z tech dvou
HDD ma 39°C, mezi HDD je mezera, pred nimi velky vetrak.
- muze to opravdu delat VMware? Myslim tim, ze nejak extremne zatezuje
hlavicky HDD? To se mi moc nezda, ale ta moznost tu je.

Na prani tedy zaslu vypisy ze smartctl.

Diky za ochotu.

Libor Kuffa