provoz serveru - cena za elektrinu

Jiri Svoboda svoboda na istrade.cz
Čtvrtek Červen 5 17:14:42 CEST 2003

Dne st 4. června 2003 12:32 Matus "fantomas" Uhlar napsal(a):

> -> Vcera jsem na svych koleginich overil, ze 2 ze 4 fyzikarek nevi, co je
> -> wattmetr. Tedy dokazaly z toho slova odvodit, ze to asi je neco, co meri
> -> watty, tedy prikon, ale jinak naprosto netusily.
>
> no, ak vam odpoviem ze wattmeter je zariadenie na meranie spotreby energie,
> znamena ze viem co to je alebo nie? alebo na to aby som vedel co je
> wattmeter musim ovladat jeho konstrukciu a mat prax v praci s wattmetrom?
>
> ....ale to sme asi dost odbocili.

No mozna jste jse jen spatne vyjadril, ale Wattmetr neni samozrejme v
pravem slova smyslu zarizeni na mereni "spotreby elektricke energie".
Nemeri el. energii. Je to zarizeni na mereni el. vykonu/prikonu. Tu el.
energii dostanete az jako integraci v case. Na to je ten elektromer.
Watt neni jednotkou energie ale vykonu. Q=P.t (zjednodusene) .

--
Jiri Svoboda