Athlon64

Petr Klima xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Pátek Červen 6 11:12:13 CEST 2003

Petr Beranek wrote:
> můj Windows-pozitivní syn mi vyhrožuje osazením našeho domácího PC
> jakýmsi novým procesorem (athlon64 či tak nějak), ke sterému se řízením
> osudu omylem dostal. Spustím s tím potom Linux nejlépe moji oblíbenou
> distribuci Mandrake?

Lituji vaseho syna, nebo hlavne vsak spise ten procesor. Degradovat
64bitovy procesor nejakymi trapne 32bitovymi aplikacemi a OS je
vylozene nechutne. Mel byste mu to vysvetlit :-)
A taky nevim, jak zene vysvetlite, ze jste dal 11-30 tisic nasich
tvrdych korun za procesor. Mozna byste si mel predem objednat
zachranku, at mate sanci na preziti :-)

Pokud jde o Linux - pripravuji se vyznamne distribuce optimalizovane
pro x86-64, nektere uz jsou hotove. Suse je tusim beta, stejne jako
Redhat. Neco z Debianu mozna uz taky bude. Kompilovane distribuce jsou
mimo hru - u tech je to bez problemu, pokud maji dostatecne nove gcc.

Mimochodem, ten procesor vypada velmi dobre. Aspon ono "technology
demo", na ktere jsem si mel moznost kratce sahnout, se mi zamlouvalo.
Ale byl to server, zadny desktop. Mimochodem, nikdy bych neveril, ze
AMD vyrobi neco, co hreje tak malo - byl to 1U server osazeny dvema
1.4GHz Opterony (tusim Opteron 240) a vzadu z toho lezl leda tak
vlazny vzduch a ani krabice nebyla zahrata nad normal.

Mit neceho takoveho plny rack, tak se vetsina i velkych serveroven
nacpe do maleho kumbalu, ktery ma klimatizaci, stoji v nem jeden rack,
druhy se switchi a podobnymi, nejaka UPS a mame vystarano. Koncentrace
vykonu na ctverecni metr by byla hodne vysoka :-)

Jak se na to tak divam, mozna by bylo dobre udavat vykon serveru v
MFlops/m^3, pripadne transakcne zalozene benchmarky by mohly misto
$/tmpC (dolary na transakci) merit v m^3/tpmC (metry krychlove na
transakci), radsi ale v cm^3/tpmC, at to nejsou takova velka cisla.

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 na stud.fit.vutbr.cz