r00t.cz r00ted

hrbek na iinfo.cz hrbek na iinfo.cz
Sobota Červen 7 12:03:21 CEST 2003

On Sat, Jun 07, 2003 at 11:43:16AM +0200, Zdenek Mazanec wrote:
> Draha ve smyslu financnim? Jak (radove) ztratu to zpusobilo? Nebo mohlo
> zpusobit?

Ta ztrata byla nejen financni, ale pokud jde o finance, tak to lze
rozdelit na dve casti:
   - prvni jsou prime ztraty plynouci z toho, ze server po urcitou
dobu nebezel a naklady na samotny zasah - to jsou ale interni
informace, ktere si nemohu dovolit zverejnovat.
   - druhe jsou neprime ztraty, ktere se daji tezko vyjadrit - nevime
o kolik jsme prisli ctenaru nebo klientu.

> Pokud pripustime, ze onen baner byl (castecnou) motivaci onoho hacku, _a
> zaroven_ pripustime, ze to byla "draha skutecnost" pak se nabizi otazka, zda
> vynos teto konkretni reklamy prevysoval onu ztratu.
> Samozrejme vime, ze kvalitni obsah je nutno zaplatit, stejne jako vime, ze
> linuxove firmy za reklamu utraceji malo. Dost se vi o tom, ze ctenari
> nechteji platit, a ti co by i platili nemaji rozumny (mikro)platebni
> nastroj. Nicmene muj osobni nazor je, ze podobna MS reklama na serverech
> typu root.cz neprinasi nic dobreho (byt na ni fakticky neni nic spatneho)

Vase uvaha je celkem absurdni - kdyz prijde klient, tak budeme odhadovat,
jake je riziko, ze to pro nekoho bude inspiraci k hacku a jestli se nam
ta rizika vyplati. Obavam se, ze to neni realne a kdyz nekdo chce, tak si
duvod vzdycky najde. Reklama Microsftu na serverech typu Root.cz prinasi
finance pro jeho provoz - to je to "neco dobreho". Vy si ten nazor muzete
dovolit jako ctenar, ale myslim, ze jako provozovatel serveru byste nazor
zmenil To je moje odpoved.  nebo myslite, ze by byla lepsi uvaha typu:

O: Ahoj, mam zajemce o kamapan na rootovi - jde o MS.
S: Fuj, to tam dat nemuzeme.
O: No jo, ale za co pak budete vydavat clanky na serveru, preci vite, ze reklama
je Hlavni zdroj financovani provozu serveru.
S: No holt budeme vydavat min clanku nebo splasime nekoho, kdo splaca nejaky
clanek, aby se nereklo a udela to levne.

Ja chapu, ze ctenarum se to nelibi a berou to jako provokaci, jen prosim, aby
dokazali pochopit, ze provoz serveru neni zadna charita a stoji penize a ze
pokud jde ctenarum o kvalitni obsah, tak stoji za to primhourit oko. Diky
tomu budete mit moznost si na Rootovi cist dal kvalitni clanky. A muzeme
ujistit vsechny, ze zmenu platformy nechystame :-).

--
Petr Hrbek
Internet Info, s. r. o.