Divne zobrazeni utf-8 kodovani

Pondělí Červen 9 00:53:25 CEST 2003

On Fri, Jun 06, 2003 at 08:09:44PM +0200, petr cezar wrote:

> zdravim,
>
> me to dela rovnez (opera 7.11, mozilla 1.4b)
>
> pouzivam rh 9.0, apache 2.0.40-21
>
> kdyz si tu stranku zobrazim normalne jako soubor (file://...) tak je
> to v pohode, kdyz ji ale natahnu do sveho /var/www/html a zobrazim
> prez apache, tak se to rozhodi
>
> kdyz pak kouknu na zdrojak te stranky v mem prohlizeci, tak je tam ta
> hlavicka korektne ...

V /etc/httpd/conf/httpd.conf nastavte (prislusny radek opravte):

AddDefaultCharset Off

Je to presne ten problem, o kterem jsem psal uz v prvni sve reakci
(uplne na zacatku threadu). Hlavicka HTTP nese kodovani (server ho tam
cpe vzdycky) a v META v hlavicce HTML dokumentu je jine. Prednost ma to
kodovani od serveru, takze pak vidite vsechno blbe. Druha vec je, ze
nektere verze Exploreru to delaly obracene.

Pokud mate na WWW dokumenty v ruznych kodovanich, pak *musite* vypnout
AddDefaultCharset u Apache a vsude nacpat META. Nebo musite mit spravne
AddDefaultCharset a pak vsechno v tom samem kodovani a META
nepotrebujete.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz