r00t.cz r00ted

hrbek na iinfo.cz hrbek na iinfo.cz
Pondělí Červen 9 05:17:30 CEST 2003

On Mon, Jun 09, 2003 at 01:20:25AM +0200, Milan Kerslager wrote:
> Tohle je podpasovka. Vy shanite penize a ctenare to nezajima, oni
> nepodnikaji jako VY. Pokud nemate dobry obchodni model, dejte misto
> nekomu, kdo je lepsi (a nesnazte se na nej plivat, az se ukaze, ze se
> snazi byt lepsi). S takovymi argumenty je jen krucek k vydavani treba
> porna (tim rikam, ze Vase argumenty kulhaji prinejmensim na jednu nohu a
> ukazuju, co za sebou skryva argument "prachy").

Jak uz jsem se snazil jednou vysvetlit - je prima umera mezi mnozstvim
financi a kvalitou obsahu. Ja si jsem jisty, ze tezko lze vytvorit
obchodni model, pokud jde o server o Linuxu, kdyz na nem linuxove firmy
neinzeruji a z prodeje tricek nebo CDcek provoz serveru neutahne. Pak zbyvaji
dve moznosti - krizove financovani nebo prodej reklamy tem, kteri o to
zajem maji. Obavam se, ze pokud bysme nechali misto nekomu jinemu, kdo by mel
lepsi obchodni model, tak by to musel byt bohaty strycek, ktery by na server
doplacel z vlastni kapsy nebo by projekt brzy zkrachoval. Pokud priskrtite
privod penez do projektu, tak bud budete muset vydavat mene obsahu nebo
obsah mene kvalitn. Je to proste neco za neco - ctenar dostava kvalitni obsah,
ktery stoji hodne penez a mel by byt schopen skousnout komercni reklamu,
protoze nejsme tak bohati, abysme financovali projekt, ktery stoji radove
nekolik desitek tisic korun mesicne.

> Ne, MS si koupil desitky a mozna stovky lidi, kteri nemaji kovane
> technicke vzdelani a daji na to, co vidi. Timhle jste se totiz velmi
> shodili a ukazali, kam az jste ochotni zajit (coz se [jak je videt]
> zajida vice lidem). A jestli se toho chyti nejaky pisalek v pro-MS
> platcich, pak jste Linuxove komunite udelali v pravde medvedi sluzbu.

Ten pisalek si vzdycky duvod najde, pokud chce. Pokud chce slucovat
reklamu s obsahem, tak se neda nic delat. Nekdo nas postoj chape,
nekdo s nim nesouhlasi. Jedine, cim se muzeme ohanet je fakt, ze to
delame pro vas v zajmu zachovani kvality a kvantity obsahu. Ano,
ta kampan bezela kvuli tomu, ze slo o "prachy", ale ty prachy zase
poctive rozdame ctenarum v podobe obsahu.

> BTW: Pokud byste byli profici (kdyz uz se za ne vydavate), rekli byste
>      zde, ze se omlouvate a priste zvolite jinou cestu pro financovani
>      sve cinnosti. Nikdo by nerekl ANI popel. Jenze vy jeste delate z
>      lidi blbce a obhajujete se prachama. To je jeste horsi. Na co
>      pouzivate hlavu? Nebo si myslite, ze nad Vas neni a muzete vsechno?

Vite, prave kvuli tomu, ze jsme profesionalni firma, tak se sice muzeme
omluvit za to, ze ta kampan bezela, ale ujistit vas, ze zvolime jinou
cestu pro financovani sve cinnosti, bohuzel nemuzeme, protoze cesty,
jak zafinancovat takovy projekt jsou omezene. Uvedomte si, ze k tomu,
aby server mohl bezet potrebujete mesic co mesic jen za obsah a hosting
pomerne vysokou castku. Vy argumentujete tim, ze existuji i jine cesty,
jak provoz zaplatit - bud je to pravda a pak jsme neschopni nebo ty cesty
nejsou tak jiste a nevyplati se a pak jde jen o prazdne tlachani, kdyz
to tak reknu. Ja vas chapu a take bych si dovedl jako ctenar predstavit,
ze mi obsah bude servirovan lepsi formou nez na serveru, kde bezi reklama
na MS, ale bohuzel to neni realne. Pokud nekdo prijde s bezvadnym obchodnim
modelem, tak nam ukaze, ze jsme neschopni - takto se muzeme odvolavat na to,
ze jina cesta nevede, coz je i muj nazor, ktery prameni z toho, ze to vidim
zevnitr.

Nemyslim si, ze nad nas neni a ze muzeme vsechno, ale myslim, ze mame pravo
na to sahnout na financovani projektu do zdroju, ktere se nabizi a muzete si
byt jisty, ze ziskane penize pujdou zpet do provozu serveru.

--
Petr Hrbek
Internet Info, s. r. o.