muze MDK 9.1 'spatne' naformatovat disk?

Libor Kuffa kuffa na centrum.cz
Úterý Červen 10 09:08:23 CEST 2003

Hezky den vsem,

nejprve otazky, at nemusi me elaboraty cist lide, kteri nechteji:

1) Muze MDK 9.1 po instalaci na 120 GB disk (partition ma 90 GB) tento
disk naformatovat (ext3) tak blbe, ze je nasledne nutna kompletni
'rekonstrukce' teto part.?
2) Muzou se ve vypisu S.M.A.R.T.u menit hodnoty ECC_hardware_recovered
smerem dolu?

A ted popis:

Ad1)
Po me nedavne anabazi, kdy mi klekl disk, jsem si poridil novy
(ST3120022A Barracuda 7200.7) a jal se znovu instalovat MDK - instalace
probehla v poradku, vypnul jsem tedy PC, vrazil do nej druhy HDD se
zalohou, zapnul PC a zacaly se dit veci. Prihlaseni trvalo (z konzole) 2
minuty a kdyz jsem namountoval zalohy a zacal kopirovat.... Nemuzu rict,
ze by sel system do kytek, to ne, ale v disku neprijemne cinkalo, vse
bylo neuveritelne pomale a na konzoli sly hlasky o nemoznosti zapisu na
/dev/hdc1.
Restart
Rekonstrukce partition - system mi ji v prubehu bootovani sam nabidl,
tak jsem zmackl 'Y', 5 minut cekal a vse zacalo chodit normalne.
Jeste vecer jsem na ten harddisk nakopiroval 80 GB dat (svych 5 GB mp3
do 16-ti adresaru) a pak jsem na sesti konzolich najednou pustil
kopirovani toho bloku do /dev/null a na dalsich dvou jsem prelozil
kernel.
Vse OK. Je tedy mozne, ze MDK 9.1 byl po instalaci schopen takto zmrsit
partition?

Ad2)
Vysledky S.M.A.R.T.u take stoji za zaznamenani. Polozka
ECC_hardware_recovered se po kazdem restartu menila, ale smerem dolu a
to takto:

	Value	Worst	Warning
	62	60	0
	61	60	0
	59	58	0
	56	55	0
Kdyby to slo nahoru, tak uz bezim ten hadr vymenit, ale takhle fakt
nevim.

Diky za ochotu a pripadne odpovedi.

Libor Kuffa