muze MDK 9.1 'spatne' naformatovat disk?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červen 10 13:04:26 CEST 2003

: Odesílatel: Libor Kuffa <kuffa na centrum.cz>
: 1) Muze MDK 9.1 po instalaci na 120 GB disk (partition ma 90 GB) tento
: disk naformatovat (ext3) tak blbe, ze je nasledne nutna kompletni
: 'rekonstrukce' teto part.?

Kdyz je neco nekde u linuxu pomrvene, budto za to muze HW, nebo spatna
obsluha.

: 2) Muzou se ve vypisu S.M.A.R.T.u menit hodnoty ECC_hardware_recovered
: smerem dolu?

Ano, cim niz, tim hur.

: ze by sel system do kytek, to ne, ale v disku neprijemne cinkalo, vse
: bylo neuveritelne pomale a na konzoli sly hlasky o nemoznosti zapisu na
: /dev/hdc1.

Jasan, odchazi vam.

: Jeste vecer jsem na ten harddisk nakopiroval 80 GB dat (svych 5 GB mp3
: do 16-ti adresaru) a pak jsem na sesti konzolich najednou pustil
: kopirovani toho bloku do /dev/null a na dalsich dvou jsem prelozil
: kernel.
: Vse OK. Je tedy mozne, ze MDK 9.1 byl po instalaci schopen takto zmrsit
: partition?

Samoopravny rezim, kdy sam oznacuje vadne bloky a presouva data do rezervni
oblasti (asi 3% kapacity)

: Ad2)
: Vysledky S.M.A.R.T.u take stoji za zaznamenani. Polozka
: ECC_hardware_recovered se po kazdem restartu menila, ale smerem dolu a
: to takto:
:
: 	Value	Worst	Warning
: 	62	60	0
: 	61	60	0
: 	59	58	0
: 	56	55	0
: Kdyby to slo nahoru, tak uz bezim ten hadr vymenit, ale takhle fakt
: nevim.

Brezte ho vymenit HNED! odchazi!

JL.