MS koupil RAV?

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Červen 11 10:15:21 CEST 2003

> 	Levnejsi reseni nemusi byt to nejlepsi, resp. muze se Vam to
> vymstit... (ostatne, AV reseni si nekupujete pro trubky, ale
> pro krizove
> situace - viz BugBear/B apod.)
>
> 	Ja a nasi zakaznici jsou plne spokojeni s touto konfiguraci:
>
> Sophie + SAVI (Sophos) + Amavis-ng + Amavis-milter + Sendmail
>
> 	Vypadne-li jedina komponenta, mate plne zaruceno ze dotycna
> mail-gateway nepropusti jediny mail (protoze je vsechny odmitne s Try
> again later...:-)))

jeden z nasich zakaznikov ma podobne riesenie, a za posledne 2 mesiace sa
to ze vypadla "niektora komponenta" stalo asi 5x. a ked vam na druhy den
zacne byt podozrive ze nechodi ziadna posta, musite zohnat admina alebo
zalozneho admina, pockat kym sa tam logne a odmaze mail na ktorom milter
odvisol... to nie je dobre riesenie. v jeho pripade odvisnutie jednej
komponenty znamena obvykle jeden az jeden a pol dna bez posty.. :o(

amavis je podla mna prasarna, ako kazde ine skriptovane riesenie na serveri.
mam s nim par neprijemnych skusenosti a ked ho vidim, snazim sa ho zbavit a
dat tam nieco ine.

a sophos? nasadil som na testovanie asi pred 3 tyzdnami sweep + mailmonitor
(rovnaka funkcionalita ako daemonovy amavis, pocuva na porte, odviruvava a
vracia smtp-cku na inom porte). okrem trochu pokutnej instalacie som bol
spokojny, az po moment kedy bolo treba updatnut virovu databazu. docital
som sa, ze si mam z ich webu stiahnut signatury virusov jednu sa druhou,
rozbalit a restartnut mailserver. pri mesacnom update mam zmazat vsetky
natahane signatury a vymenit virusovu databazu. alebo mam pouzit enterprise
manager ktory tie updaty bude stahovat, skoda len ze existuje len pre win32
a mailserver je na linuxe. skratka nepouzitelne riesenie, predate 5 takych
rieseni a mozte zamestnat jedneho cloveka na updatovanie. ceresnicka na torte
je cena tohto bullshitu - modelova situacia je stredna firma, 100 mboxov -
sophos sweep 140.000sk na jeden rok, 420.000sk na 5 rokov. alternativne
riesenia (RAV, NOD) stoja prvy rok asi desatinu tejto ceny, pri 5-rocnej dobe
je to asi dvadsatina oproti sophosu ktory nema ani automaticky autoupdate, co
je velky velky pruser.

skratka, prislo mi velmi zaujimave, ze komponenty ktore su podla mojich
skusenosti a znalosti poruchove, nekomfortne, pochybne a v porovnani s
alternativami nezdravo drahe, je podla vas spolahlive a lacne... :o) osobne
by som sophos, ani amavis nenasadil ani domov a ani zadarmo, nie to este do
produkcneho prostredia za peniaze..