alternativy k RAV (Was: MS koupil RAV?)

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Červen 11 10:30:54 CEST 2003

> ktorom server
> 6000 korun?
>
> specialni cena pro slovensky (a cesky) trh...  www.drweb.sk /
> www.jimaz.cz
> taky jsem nasi prvni licenci koupil za tech 500,- EUR :(

ahaaaaaaaa :o) dakujem za pointer

> Cena pro dve domeny jsou trochu nekde jinde...  RAV jako
> jeden z mala ma i
> per server licenci, ale tam ta cena je o rad vyse (podle
> nabidky, kterou
> jsem mel k dispozici to bylo cca 140 tisic)

... aby som bol uprimy, skusenosti z praxe s tymi licenciami su
trochu ine. bezim demoverziu RAV s postfixom, server robi postu asi
pre 10 domen, z toho 3 isli nejaky cas cez transport-table na iny
server, ostatne maily sa ukladaju do lokalnych mailboxov. RAV samotny
pri instalacii hodil medzi licencovane domeny aj domenu toho stroja
(jeho hostname). a kedze vsetky lokalne dorucovane domeny su riadene
cez virtualusertable, postfix spravi premapovanie na mailbox na host.name.sk
a az tak to dostane RAV, ktory to spracuje, kedze to je na licencovanej
domene :o))). akurat z domen v transport-table som mohol odvirovavat naraz
len jednu domenu, ale odkedy koncia tiez na tom stroji, funguje to aj na
nich. pre istotu pripominam, ze som nehladal nijaky sposob ako licencie
odrbat, jednoducho som dal RAV zistalovat a takto to dopadlo. :o) ak sa
rozhodnem RAV nasadzovat k zakaznikom, ich budeme licencovat podla realneho
poctu domen, takze je to vlastne jedno, ked tak mozno vyuzijem na sukromne
ucely (s priatelkou a rodinou mam dokopy 6 mailboxov, ale na 10 domenach :o))

> Co se tyce ceny per server licence, tak v tom je myslim Dr.Web
> neprekonatelny...

pozriem, uvidim, vyskusam.. RAV by som si kupil aj ako sukromna osoba, 11000
prvy rok nie je sice malo ale 2400 dalsie roky je uz ako zadarmo. ale este
pozriem NOD a DrWEB a potom uvidim.