Linux trustees - zkusenosti

Středa Červen 11 19:43:22 CEST 2003

On Wed, Jun 11, 2003 at 04:23:09PM +0200, Jan Havlicek wrote:

> *** Vim o nich. Na prvni zbezne prohlednuti se mi Trustees libili o neco
> vice, jednak pro ulozeni opravneni v texovem souboru a druhak pro
> dedicnost prav smerem dolu ve strome adresaru.

Hmm, je to ale otazka poctu chyb ve zdojacich. I kdyz BestBits jsou
znamy dlouho a dlouho se pouzivaji (a doporucuji), zda se, ze jeste na
jare byly ve stavu, ktery nelze oznacit za produktivni (a tudiz to byla
spise hracka nez seriozni nastroj, kdyz to neproslo stress testy jadra).

> *** Pokud toto ma znamenat, ze LDAP nezajistuje ACL na FS pak to pro me
> neni nova informace. Pokud to ma znamenat, ze pouziti LDAP pro
> autentizaci uzivatelu _VYLUCUJE_ pouziti ACL na FS rad bych vedel proc
> nebo nejaky trochu hlubsi rozbor.

LDAP server si uklada databazi do vlastnich struktur na disku a sam ridi
pristup k informacim. ACL slouzi pro omezeni pristupu k souborum na FS,
takze sice muzete LDAP serveru (tj. programu) sebrat prava pristupu do
jeho datovych struktur, ale tim asi moc neziskate (protoze aby se ACL
uplatnila pri pristupu do LDAP, musel by LDAP server delat auutorizaci
proti systemove databazi hesel a autorizovat pristupujiciho uzivatele se
vsim vsudy, tj. udelat z nej realneho systemoveho usera).

LDAP se spise pouziva bud pro ulozeni jmen, telefonu a adres nebo i jako
databaze systemovych uzivatelu (tj. loginname + heslo). Pokud mate v
LDAP databazi uzivatelu systemu, pak pri prihlaseni (a overeni hesla)
jeste neni znamo, jestli to dopadne dobre, takze vsechny pozadavky
prichazeji bez rozliseni uzivatele (na urovni systemu a moznosti
aplikace rozdilnych ACL).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz