Ztráta dat v ext3 (delší)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červen 12 11:49:45 CEST 2003

No mne se neco podobneho stalo kdyz jsem delal server pro zope. Paksem ho
zatizil (300 http pozadavku na renderovani stranky najednou) a server
vytuh. Po restartu fsck, stroj nabehnul, ale uz treba neslo zope pustit -
chybely mu soubory. Dal jsem tam xfs (a jeste jinou sitovku neb to sni
tuhlo dal, ale data uz to neztracelo) a mam od te doby po starostech.

JL.

----------
Odesílatel: Miroslav BENES <mbenes na tenez.cz>
Popis chyby :
=============
Mám ext3 svazek připojený do /mnt/big. Včera jsem (pomocí mc)
promazal cca 2900 souborů z /mnt/big/ten/ten8/list a _hned_ nato
jsem nechal smazat dalších cca 2900 souborů z adresáře
/mnt/big/ten/ten8/r (první jsou protokoly o překladu, druhé jsou
binárky).
Při mazání z druhého zmíněného adresáře se mazání zarazilo na
38% a zůstalo stát (bez chybové hlášky). Výpis pocesů ukazoval,
že mc visí ve stavu "D".

Do adresáře /mnt/big/ten jsem se už nedostal ničím - všechno
zůstalo ve stavu "D". Zde je výpis strace příkazu
"ls -l /mnt/big/ten/ten8" (kráceno) :

Zajímavé bylo, že data ze svazku byla dál normálně přístupná - s
vyjímkou adresáře ten.

Ale nejhorší šok jsem zažil po restartu. Jkýkoiv pokus o nápravu
(pomocí fsck) skončil hláškou "Recovering journal" .. a proces
fsck zůstal viset ve stavu D. obnovit data už se mi nepodařilo.