sw RAID v praxi :)

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Červen 12 15:33:38 CEST 2003

Dne Thu, Jun 12, 2003 at 03:25:50PM +0200, Rybarik, Michal napsal:

> ak to ma bezat aj po havarii jedneho z diskov, musite raidovat vsetko,
> aj boot aj root aj ostatne veci. jedine co je zbytocne raidovat je swap.
> ja vytvaram na oboch diskoch rovnako velky swap oddiel (cca dvojnasobok
> ramky), ak jeden disk odide, linux len pri starte zakrici ze nevie najst
> zariadenie s jednym swapom ale ide dalej.

No to zalezi na tom, jak moc chcete aby to bezelo furt. Pokud system prijde
o swap, pomerne spolehlive o vyvola kernel panic. Takze pokud system mam
pokracovat v behu po umreni disku, tak musi mit swap take na zrcadle.

Nicmene je pravda, ze narozdil od SCSI, je u IDE po umreni disku havarie
celeho systemu temer jista.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.