Linux trustees - zkusenosti

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Pátek Červen 13 09:34:37 CEST 2003

Pavel Kankovsky wrote:

> Toho se asi dosahne dost tezko a to nejmene ze tri duvodu:
>
> 1. pristupova prava musi kontrolovat jadro, a kdyz by se kvuli tomu
>    melo dotazovat LDAPu, tak to nebude nijak zvlast rychle a je
>    zadelano na osklive deadlocky (lze to nejak resit, ale uz to neni
>    tak elegantni)
>
> 2. nemame zadny univerzalne pouzitelny zpusob jak provazat zaznamy
>    v LDAPu se soubory ci jinymi objekty, ke kterym se ta prava vztahuji,
>
> 3. operace typu vytvoreni ci zruseni objektu (pripadne i dalsi)
>    se stavaji distribuovanymi transakcemi se vsemi problemy z toho
> [...]

Takhle uplne jsem to nemyslel. Puvodni tazatel mluvil o pouziti  s
webovymi sluzbami - a to mne zajima. Protoze ale do novellovske NDS
(nebo neceho podobneho, napr. MS ActiveDirectory) se asi neda nacpat
vsechno, bude asi muset spolupracovat s dalsim LDAP a nejak provazat
udaje. Nebo nejak jinak. A to je oblast meho zajmu.

--
Vladimír Náprstek
mail: vladimir.naprstek na scplyn.cz