problem se zaplnovanim mista na disku (RaiserFS, ext3)

Petr Adamek petr.adamek na bilysklep.cz
Čtvrtek Červen 12 16:15:14 CEST 2003

Mojmir Rychly wrote:

> Vcera mi df hlasilo pouze okolo 30 MB volneho mista.  V prubehu opakovaneho prohlizeni uvnitr
> vetsich zapakovanych souboru (s priponou tar.bz2, tar.gz) v Midnight Commanderu se mi objevila
> hlaska, ze uz nemam misto na disku.  Chyba nastala v okamziku , kdy se pokusil vstoupit do
> zapakovaneho souboru, ve kterem jsem uz pred nekolika jinymi zapakovanymi soubory byl!

MC rozbalí příslušný archiv do /tmp a nechá ho tam určitou dobu
rozbalený i poté, co prohlížení uvnitř archivu ukončíte. Cílem tohoto
chování je urychlit opakovaný vstup do stejného archivu, nicméně to
pochopitelně zabírá místo na disku.

Pokud procházíte více archivů, může se disk postupně plnit a pokud
narazíte na archiv, ve kterém jste již sice byl, ale jehož rozbalená
verze v /tmp byla již smazána, nemusí se vám povést jej znovu rozbalit,
neboť dříve volné místo na disku nyní zabírají později opuštěné archivy.

Doporučoval bych zkontrolovat /tmp, /usr/tmp, /var/tmp a /var/log.

--
Ing. Petr Adamek
PhD. student of Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno