Linux trustees - zkusenosti

Petr Kubicek kubicek na aspi.cz
Pátek Červen 13 16:41:32 CEST 2003

On Fri, Jun 13, 2003 at 04:24:18PM +0200, Dan Ohnesorg wrote:

> No ja bych je daval do LDAP skupin a adresarum prava podle tech ldap skupin.
> Jinak z hlediska ACL je uplne jedno, jestli je uzivatel lokalni nebo v LDAP,
> v ACL bude ulozeny UID/GID a jaky k nemu pritece pres nejake dalsi sluzby
> uzivatel je ACL jedno.

> Tohle snad ani to eDirectory neumi, ale videl jsem to u CA, nicmene cenu
> neznam. Kdyby tak nekdo udelal GNU verzi NDS, to by bylo krasne. Sprava prav
> v jejich pojeti mi fakt moc chybi. Ale kdyz tak o tom premyslim, NDS ma
> souborova prava asi taky jen na disku u tech souboru. Prece kdyz mam volume
> [...]

vzdyt to IMHO nejde, proc by meli byt prava ulozena jinde nez
na FS. LDAP udela skupiny uzivatele atd., ale jak muzu do
jakekoliv adresarove sluzby nacpat prava pro objekty na FS.
Kdyz se budu vyhybat pouziti uzivatelu a vse budu delat pres
skupiny, tak marne hledam i priklad pouziti asi ten patek
13-teho.

petr