uspavani desktopu (was Re: ot: provoz serveru - cena za elektrinu)

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Červen 16 10:15:29 CEST 2003

On So, 2003-05-31 at 18:38, Miroslav Suchý wrote:

> Nastehoval jsem se do najmu, pred nami tu byli manzele,
> 24 hodin router (K6, tusim na 120 Mhz)
> 24 hodin desktop (PIII, 500 Mhz)

> No a po pul roce jsme meli nedoplatek na elektrine cca 3000
> Kc, takze pokud dobre pocitam tak narust cinil 500 Kc mesicne.

Ja mam cely dum plny uspornych zarivek, mam jen AAA spotrebice atd., a
pote, co jsem ziskal casove neomezene pripojeni k internetu jsem musel
zvysit mesicni zalohy na elektrinu o 300 Kc! Jednoduse jsem zacal
poradne pouzivat internet, pocitac mene casto vypinat a uz to bylo -
usporne zarivky jsem si mohl strcit nekam, jejich usporu sezrala masina.

Z toho plyne jedna vec: potreboval bych, aby kernel umel uspat desktop
uplne do temer 0W spotreby a ten se pak na klepnuti do klavesnice
okamzite a strelhbite probudil do pouzitelneho stavu. Nebavi me totiz
cekat 3 minuty na nabootovani a pak se jeste zalogovat jen proto, abych
se mrknul na web nebo na postu. Zaroven ale nemuzu nechat stroj bezet 24
hodin denne, protoze se proste nedoplatim na elektrice.

Ted mam kernel 2.4.20 a Abit KT7A board. Chystam se koupit novy board,
jak je na tom ACPI v 2.4.x rade? A na co hledet pri koupi noveho boardu?
Videl jsem v poznamkach u AOpenu, ze BIOS ma full Suspend-To-RAM a
Suspend-To-Disk podporu - to je to, co potrebuju a vyuziju v linuxu?

Petr