sw RAID v praxi :)

Martin Kebert mkebert na seznam.cz
Pondělí Červen 16 10:41:04 CEST 2003

> 2)
>
> na druhem hadru pripravit sw raid
>
> (
> petr na ferda:~$ cat /etc/raidtab
> # raid-1 configuration
> raiddev                 /dev/md0
> raid-level              1
> nr-raid-disks           2
> nr-spare-disks          0
> chunk-size              4
>
> device                  /dev/hdc2
> raid-disk               0
> failed-disk
>
> device                  /dev/hda2
> raid-disk               1
> }

Take zdravim,

nemam s SW RAIDem nijakou velkou zkusenost, takze moji poznamku berte s
rezervou. Ale nemuzu se ubranit dojmu, ze pokud budu mit raidtab v tomto
stavu a system nainstalovany na /dev/hda, tak timto raidtabem spolehlive
prijdu o to, co jsem nainstaloval. IMHO pri mkraid /dev/md0 si /dev/hdc ani
nevsimne(je "failed") a zformatuje /dev/hda, coz zrejme nebude to co bychom
chteli.
Ja si myslim ze "failed" disk by mel byt /dev/hda2, nikoliv /dev/hdc2(o
kterem predpokladam ze ho budu chtit pridat do systemu). Pri mkraid
/dev/md0 se zformatuje pouze /dev/hdc2 (/dev/hda2 je "failed, takze je
ignorovan). Pak muzu namountovat /dev/md0, zkopirovat na nej obsah
/dev/hda2, vse odmountovat a /dev/md0 namountovat misto /dev/hda2. Pokud je
to koren "/", tak jeste "zasaskovat" s lilem, fstab a reboot. Proste musim
nabehnout s /dev/md0 jako s funkcnim diskem. Pokud ano, muzu si dovolit
"sejmout" /dev/hda2 a pridat ho do pole /dev/md0.
Pletu se?

--
S pozdravem
  Martin Kebert