cbq je pomalej a shaper nejde převést do jádra

Jan Vyplašil vyplasil na ycnega.cz
Úterý Červen 17 10:33:35 CEST 2003

Zdravím konferenci,
zkouším rozjet cbq na omezení síťového provozu, ale mám problém. Když zadám cbq jako ethernetová síť (podle mě by to mělo být stejně rychlé jako když je cbg zastavené), tak je to pomalejší:

DEVICE=eth0, 100Mbit, 10Mbit
RATE=100Mbit
WEIGHT=10Mbit
PRIO=3
RULE=192.168.1.201/32, 192.168.1.0/24

Když změním RATE a WEIGHT na Gbit, propustnost sítě je srovnatelná, jako když je cbq.init STOP. Setkali jste se někdo s podobným problémem? Všude na NETu, co jsem se koukal to všichni chválí, ale mě to nějak zlobí.

Taky jsem zkoušel síťový provoz omezit přes shapecfg, ale při zavádění shaper-u do jádra (insmod shaper nebo modprobe shaper) mi to píše hlášku insmod: shaper: no module by that name found (resp.: modprobe: Can't locate module shaper). Ale jak jinak modul získat něž při instalaci. Už mi to vůbec nezapaluje...
Kernelversion mám  2.2
Honza