Blokování odesílaných souborů na Internet

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Červen 17 13:29:47 CEST 2003

   From: "P.L." <plnews na seznam.cz>
   Date: Tue, 17 Jun 2003 10:12:23 +0200

Zdravím,

   > existuje nějaký způsob, jak blokovat odesílání velkých souborů do
   > Internetu.

to je otázka nebo konstatování?

   > Jde mi konkrétně o přílohy e-mailů odesílaných přes webové rozhraní
   > freemailů.  Pro připojení sítě je použit RH7.3, iptables a squid.

Pokud to tedy přeformuluji, ptáte se na to, je-li možné při přístupu na
nějaké webové stránky (konkrétně freemaily) omezit velikost uploadovaných
souborů? Podívejte se, jestli by se vám nehodil tento parametr squidu:

#  TAG: request_body_max_size   (KB)
#       This specifies the maximum size for an HTTP request body.
#       In other words, the maximum size of a PUT/POST request.
#       A user who attempts to send a request with a body larger
#       than this limit receives an "Invalid Request" error message.
#       If you set this parameter to a zero (the default), there will
#       be no limit imposed.
#
#Default:
# request_body_max_size 0 KB

Ale: omezovat to takto je nesmysl, neboť uživatel může soubor rozdělit,
zabalit apod. Nebo jinak: jaký máte důvod pro toto omezení? Co když bude
uživatel přistupovat k freemailu přes HTTPS (nevím, jestli to nějaký
umožňuje)? Jak ho chcete omezit?
--
Pavel Janík

It is better to keep your mouth shut and be thought a fool, than to open it
and remove all doubt.
                  -- Ion Badulescu in linux-kernel