Jaky procesor?

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Červen 18 08:18:06 CEST 2003

> beginer. Prosim,
> pro tuto
> Jestli muzu poradit z ciste hardwaroveho hlediska, tak
> Celeron (P III). P IV jsou objektivne pomalejsi pri stejnem
> kmitoctu nez Celerony a Athlony je zase nutne hooodne
> chladit. Tam, kde na Intelu staci jejich firemni chladic s
> jednim fufrnikem, tam se u AMD musi davat o dost drazsi
> dvou-fufrnikovy vetrak a pripadne jeste davat pridavny
> ventilator do kejsu. Uz jsem tech PC par postavil, ale zhruba
> od AMD K7 stavim PC s procesorem AMD pouze na vyslovnou
> [...]

To jsou teda s prominutim kecy. :-) Co si takhle overit, jaka je provozni
teplota Intelu a AMD? AMD mozna vic hreje, ale taky ma vyssi provozni
teplotu. Takze jsem zazil par PC na dilne ve vyrobnim provozu, kde bylo v
lete tech 40 - 50 stupnu. Intely odchazely do kytek, protoze se nemely jak
chladit. Proste teplota vzduchu byla temer stejna jako maximalni provozni
teplota. Tedy ne, ze by se znicily, ale proste odmitaly fungovat. Museli
jsme tam dat AMD, ktere fungovaly, i kdyz procesor mel 70 stupnu. To je
prvni vec. Pak tu byla zminka o linku na zalohovani na ide disky, kde
pouzili AMD. Odkaz zde:
http://www.tomshardware.com/storage/20030425/index.html
No a vzhledem k tomu, ze puvodni dotazovatel uvazoval i o Xeonu, tak bych
rekl, ze chce stavet server. A server patri do serverovny. A do sererovny
patri klimatizace. A pak jsou pripominky o chlazeni nebo hluku celkem na
houby. Asi pred tremi lety jsem nainstaloval jeden server s AMD Athlon 1Ghz.
V serverovne je klimatizace, takze jede v otevrene skrini a ma vlazny
chladic. Intel by mel mozna studeny chladic. Ale co mi to prinese? Do
supravodivosti to ma jeste porad daleko. ;-)
A s temi pridavnymi chladici. Doma mam AMD 1.2GHz, na procesoru je tichy
vetrak, co ma nejakych 3 tisice otacek, dalsi vetrak je zdroji a jede to v
pohode.  A do je vnitrek skrine vystlany kvuli odhlucneni. Takze jsou to
spis myty.

TNX

P.S. To vypada na krasnou flame. :-)