rozdil mezi ramfs, rootfs a dalsimi fs v ramdisku

matejic na troja.fjfi.cvut.cz matejic na troja.fjfi.cvut.cz
Středa Červen 18 10:12:11 CEST 2003

No, nevim co je to RAMFS, ale mozna trochu pomuzu kdyz tady napisu jak to
vidim ja :-)

Pokud pouzijete pro root filesystem virtualni ramdisk (/dev/ram0), musite
pri bootovani specifikovat konkretni velikost (napr 16 MB) a musite do nej
natahnout komplet image (obraz) filesystemu, ktery chcete na tom ramdisku
provozovat. Pak uz je jedno jestli ma ten image filesystem treba ext2, nebo
FAT ... to je fuk. Od prvniho pouziti zustane v RAMce zabranych 16 MB at se
deje co se deje.

Na druhou stranu pokud nepouzijete virtualni ramdisk, ale pouzijete tmpfs
(/dev/shm asi), odpadaji vam veskera omezeni z prvniho pripadu. Ramdisk je
dinamicky, tedy zabira v pameti jen a pouze tolik mista, kolik do nej
nahrajete souboru. Ma ale svuj vlastni filesystem (tmpfs), nemuze tedy byt
napr FAT. Dalsi vyhodou je, ze pokud byste mel swap partition nekde na
disku, muze pri nedostatku fyzicke RAM odkladat na swap i tento virtualni
ramdisk ... takze se muze tvarit ze mate napr 100 GB volneho mista v 256 MB
RAMce :-)) Ale netusim jak tmpfs inicializovat pri bootovani, protoze asi
nejde jen tak tam nahrat nejaky initrd image.

Tomas