Rychly prekladac C++ pro Linux?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Červen 18 12:22:15 CEST 2003

On Wed, Jun 18, 2003 at 11:43:15AM +0200, Miroslav Prymek wrote:

> Mam slaby stroj (PIII/500,256MB RAM), vytvarel jsem mensi
> multiplatformni (Win,Lin) aplikaci pod wxWindows. Preklad
> pod Win (BC++ Builder) byl bleskovy (po prvnim trochu delsim prekladu,
> ktery vytvoril jakesi pomocne soubory),
> preklad pod Lin (gcc 3.2) byl celkem k uzoufani (ne na tydny,ale na
> minuty urcite).

Řekl bych, že rozdíl nebude ani tak v inkrementálním linkování, neměl
by být problém vysledovat, jak dlouho trvá vlastní linkování výsledného
souboru. Spíš bych sázel na precompiled headers, případně na to, že
překladač C++ Builderu bude opravdu rychlejší. Vzpomínám si, že na
jakési prezentaci se tou rychlostí překladu hodně chlubili, ale na
otázky po rychlosti výsledného kódu se tvářili velmi vyhýbavě (:-)).

> 1) Da se pouzivat prekladac z Kylixu (open edition) jako jednoducha
> nahrada gcc (t.j.command-line prekladac)?

Měl by, ale nebude samozřejmě stoprocentně kompatibilní. Pokud
nepoužíváte nějaká speciální rozšíření GCC, mohlo by to fungovat.
Pro konkrétní aplikaci si to ale musíte vyzkoušet sám.

                                                        Michal Kubeček