mp3 id3 z cddb

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Červen 18 17:42:24 CEST 2003

> -> pesnicky o dlzke 3-4 minuty, tam dava znacne zle vysledky, pretoze
> -> rovnake DiscID bude mat niekolko (desiatok, stovak)
> roznych diskov, ale
> -> pri albumoch je dostatocne presne.
>
> bingo. lenze ako toto chces aplikovat na mp3 suboroch?

nepamatam si uz o com bola povodne debata ;-p ale ked je mozne mp3 previest
na wav, vypalit na cd a ziskat korektne discid, je mozne ziskat discid aj na
zaklade mp3 a nejakych vypoctov.

konkretne, ako sa pocita discid je popisane tu
http://www.freedb.org/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=6
kto sa bude nudit nech to kludne prerobi na mp3, mne to nechyba..

> -> pribliznych zhod viac tak prostrednictvom klientskeho sofwaru da
> -> uzivatelovi na vyber, ktory match povazuje za spravny.
>
> nic ine ako fuzzy logika asi neostava, pretoze ako som uz pisal dobry
> kompresor odreze zo zaciatku a konca zbytocne pauzy...

kompresor ktory reze pauzy nie je vobec dobry. skus s nim skomprimovat
audiostopu k videu ktore zacina parsekundovym tichom.. aaa uz sme doma.
kompresor ma spravit vernu kopiu, ak sa jedna o stratovu kompresiu tak s
adekvatnou stratou relativne nepodstatnych informacii (dlzka imho medzi
nepodstatne informacie nepatri).

orezanie ticha moze spravit nejaky grabber alebo ina utilita. ovsem, to
uz nie je identicka kopia, a cddb uz po jej vypaleni nezisti nic rozumne.
aj tie odchykly v ramciu fuzzy su plus minus par frames, nie plus minus
par sekund, takze fungovat nebudu.

naozaj neviem ako tato debata vznikla a aka svata vojna sa tu vedie.
ja len hovorim ze ak sa cd grabne, dobrym mp3 coderom skoduje, potom
dekoduje a v rovnakom poradi vypali na cd, freedb/cddb da pre takuto kopiu
korektne info. ved dojdi niekedy na navstevu, kym budete s mojou mladou spominat
na stare casy tak ja nieco ripnem, prekonvertujem, vypalim a bude :o)