rozdil mezi ramfs, rootfs a dalsimi fs v ramdisku

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Červen 20 14:19:29 CEST 2003

On Wed, Jun 18, 2003 at 10:12:11AM +0200, matejic na troja.fjfi.cvut.cz wrote:
> No, nevim co je to RAMFS, ale mozna trochu pomuzu kdyz tady napisu jak to
> vidim ja :-)
>
> Pokud pouzijete pro root filesystem virtualni ramdisk (/dev/ram0), musite
> pri bootovani specifikovat konkretni velikost (napr 16 MB) a musite do nej
> natahnout komplet image (obraz) filesystemu, ktery chcete na tom ramdisku
> provozovat. Pak uz je jedno jestli ma ten image filesystem treba ext2, nebo
> FAT ... to je fuk. Od prvniho pouziti zustane v RAMce zabranych 16 MB at se
> deje co se deje.

Pro pracovni stanici by to byla smula, ale na diskless routeru s
pouzitim busyboxu staci 8MB RAM. Logy se vzdalene poslou jinam a tudiz
se nic nezvetsuje. Kdyz mam filesystem o kterem vim, ze rozbaleny ma
7MB tak mu vyhradim ramdisk 8192 a nevim, proc by mi melo vadit, ze
celou dobu bude ramka mensi prave o tech 8MB? V nejhorsim (fakt
nevim komu by 8MB RAMky chybelo) si muzete cast fs primontovat pres nfs.

16MB RAM staci pri 100 Mbit siti na 1 sekundu provozu. Routery pro
Czfree jsou 11 Mbit. Pri velkem provozu a trech kartach s rezervou staci
32MB RAM a uvidis, ze kdykoliv napises free bude 10MB free.

-- Dalibor Straka