Squid a transparenti proxy

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Pátek Červen 20 17:41:30 CEST 2003

> Transparentni proxy znamena, ze data pujdou pres vaseho squida i presto,
> ze klienti nebudou mit ve svem browseru nastavenu zadnou cache. Tedy je
> potreba, aby ten stroj, na kterem proxy bezi ten packet ktery jde ven na
> webserver sebral, a poslal na lokalni squid. To se v iptables dela pomoci
> REDIRECT. Pravidla muzete postavit tak, ze se tento REDIRECT uplatni jen
> pro nektere packety (jednim z kriterii muze byt zdrojova IP adresa, tedy
> to co chcete).

Jen pro uplnost - ja sice povazuju transparentni proxy za zhuverilost,
takze jsem se ji detailne resit nepokousel, ale rozumim tomu spravne
tak, ze pres iptables presmeruji tcp pakety s portem 80 na squida?
Hm, a jak se potom ti nebozi klienti dostanou na webove servery,
ktere z nejakeho duvodu nebezi na portu 80, eh?

	Zdenek Prchal