Semantika prav na adresare - profici

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Sobota Červen 21 13:43:38 CEST 2003

Ing. Pavel Janousek wrote:
> 	Dobry den,
>
> 	velmi bych ocenil, pokud nekdo vite o dokumentaci "specialnich"
> prav na adresare... Bohuzel chmod jak v ceske, tak anglicke verzi mlci,
> info chmod neni vypovidajici o moc vice, cele fileutils.info o tom mlci
> rovnez - detailne popisuje pouze FILE PERMITIONS, mne vsak zajimaji
> DIRECTORY PERMITIONS...
>
> 	Vim o semantice (aspon tusim) +s na directory owner, existuji
> dalsi moznosti? A pripadne jak se chovaji...
>
> PS: Googloval jsem vztekle, bud to neni indexovano nebno pouzivam spatne
> zaklinaci slova...

Nedavno jsem na toto tema cetl clanek na nejakem ceskem serveru (nevim
kde).

Byla tam napr. pro mne zajimava informace: pokud je uzivatel clenem
skupiny A a tato skupina nema pravo rx do adresare, pak i kdyz ma world
prava rx, tento uzivatel se do adresare nedostane. Je to dano poradim
vyhodnocovani pristupovych prav v Linuxu.

Pokud si nekdo vzpomene kde to je, pak napiste

Zdravim

Dan

Bojovník všechno přijímá jako výzvu, zatímco obyčejný člověk
to bere buď jako požehnání, nebo jako kletbu.