mencoder,grabovani tv - jaky kodek?

Jindrich Makovicka makovick na kmlinux.fjfi.cvut.cz
Sobota Červen 21 18:38:05 CEST 2003

Oak wrote:
> Dne čt 19. června 2003 14:25 jste napsal(a):
> Dobrý den,
>
> přidal bych se k doporučení programu nuvrec, který má vlastní kodek (Nuppel
> Video). Autor píše, že ho napsal speciálně pro nahrávání z TV karet. Mám s
> ním dobré zkušenosti, i v MEncoderu. Následně pak jednoduše provedete převod
> do DivXu.
>
> Co se týče pozadí, jde o 2 extrémy: V prvním případě nestíhá stroj zpracovat
> vstup do příliš náročně komprimovaného výstupu (ukládání do DivX), ve druhém
> případě stroj nestíhá (nehledě na náročnost na místo na disku) ukládat data
> [...]

Ne. MJPEG je posloupnost JPEGu a rozdily mezi snimky se nevyuzivaji,
prave proto, aby se video dalo nasledne editovat.

NuppelVideo je celkem pouzitelny program, nicmene v mplayer listu si par
lidi stezovalo na kvalitu videa, ktere NVRec produkuje, takze
doporucovali spise bezztratovy HuffYUV nebo primo DivX. V mplayeru (CVS)
se nedavno objevil i bezztratovy jpeg, udajne o dost efektivnejsi nez
HuffYUV, ale jeste jsem ho nezkousel.

--
Jindrich Makovicka