Gentoo

RAY ray na cmd-site.net
Neděle Červen 22 14:09:34 CEST 2003

Dne pá 20. června 2003 20:54 jste napsal(a):
> Zdravim,
>
> kolega chce na novy fw nainstalovat Gentoo linux.
> Proto se chci zeptat, zda prosim nekdo mate (at pozitivni ci negativni)
> zkusenosti, o ktere by jste se podelili.

Gentoo jsem používal asi přes půl roku. Musím říci, že je to opravdu povedená
distribuce. Výhoda kompilace ze zdrojáků je nejen ta, že je to potom o dost
rychlejší (nevim jestli to u fw bude mít význam...), ale hlavní výhodu vidim
v možnosti zkombinování různých verzí aplikací (k dispozici jsou ebuildy s
různými verzemi aplikací). Dobrá je taky podpora, na forums.gentoo.org snad
neni nic co by člověk hledal a nenašel (od nainstalování DB Oraclu až po
mplyer apod.). Z mého hlediska (měl jsem ho desktopu) bylo výhodou i to, že
díky "ebuildovské vizi" lze třeba nainstaloval RealOne Player (je pro něj
přímo v Gentoo ebuild). Další velkou kladnou věcí je možnost mít třeba KDE
3.0 a 3.1 zároveň nainstalované, nebo mít možnost nainstalovat více verzí
JRE/JDK (s možností volby pro systém i pro jednoho uživatele - opravdu
vychytané). Gentoo je podle mého názoru opravdu vychytaná věc (portage je
ještě lepší než se zdá :-) ). Nicméně já jsem se vrátil k Mandraku a to z
jednoduchého důvodu; kompilace je časově náročná (oproti nainstalování
binárky - i když fakt je, že existujou i předkompilované balíčky (KDE,
OpenOffice apod.)) a taky Mandrake má pro Desktop (a pro rodiné uživatele...)
přivětivější koncepci...

--
Jiří Stavinoha | CMD-SITE | e-Shop CMD-SITE | UNITED PHP-Nuke Czech Edition
CMD-SITE | administrator & webdesigner

e-Shop CMD-SITE (Linux & Open Source) | administrator & webdesigner
e-mail: obchod na cmd-site.net
web site: http://obchod.cmd-site.net

UNITED PHP-Nuke Czech Edition | project co-ordinator & translator
e-mail: php-nukece na cmd-site.net
web site: http://uphp-nukece.cmd-site.net