ISDN a cause E001B

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Červen 22 14:43:02 CEST 2003

Dne Sun, Jun 22, 2003 at 10:49:51AM +0200, Jan Tomasek napsal:

> Lezel na stole, a stary analogovy modem to dokazal ... no pripoustim, ze
> nemam vubec poneti jak ta ISDN linka funguje, mel jsem kdysi moznost si to
> vyzkouset a je to prijemnejsi nez analog ... az na to rozchozovani :( To
> rozrani na /dev/ttyI* je podle linux-2.4.21/Documentation/isdn/README
> implementovano aby umoznilo pouziti starych programu napsanych pro
> analogove modemy. Takze se mi to jevilo jako optimalni volba jak se rychle
> dostat na o kousek rychlesi net a potom to moci zkoumat co dal ...

No jenze to by ta karta musela mit jeste dalsi cipy, ktere tu podporu
starsich analogovych zarizeni umoznuji. A takova karta je od 15000 vyse a tu
jste asi nekupoval.

> Oproti prechozimu jsem pokusoval proti cislum 971101211 a 971200111.

To jsou cisla, spravna, tam jsou ISDN protejsky.

> Reseni pomoci ipppd jsem nezkousel protoze v tenhle okamzik svoji
> komplexnosti presahuje me znalosti ... v distribuci je balik

Jezne je to jedine spravne a u levnych pasivnich karet i jedine mozne.

> Does firmware need to be loaded?	none (je to pasivni karta, nikde
> 						sem nenasel zminku ze by
> 						to bylo potreba)
> Ted se pta ipppd
>
> What is your ISP's phone number?			971101211
> What is your local MSN?					312661xxx
> What is the user name for logging into your ISP?	sxxxx na cbox.cz
> What is the password for logging into your ISP?		xxx
> What country is this system in?				other
> Enter the ISO two-letter code for your country		CZ
> What is your local areacode, if applicable?		<nic>
> 							co to je?

volacka, v CR je to trochu problem, protoze my volacku v klasickem smyslu
jak ji chapou isdn utils nemame, vyplnte to na 312

> Protoze to zminovalo ze asi budu muset zkontrolvat /etc/isdn/isdn.conf tak
> tak cinim, je tam:
>
> [GLOBAL]
> COUNTRYPREFIX   = +
> COUNTRYCODE     = 49

420

> Restartuji /etc/init.d/isdnutils a ta vec se bavi:
>
> Jun 22 10:33:58 defiant kernel: OPEN: 10.0.0.1 -> 195.113.144.194 ICMP
> Jun 22 10:33:58 defiant kernel: ippp0: dialing 1 971101211...

Hm, tady je mylka, musi se vytacet jen 971, zadna jednicka predtim. Je
potreba najit v kterem konfiguraku se tam pridala a zrusit ji.

> Cause zustava stejne ... jedine co je zajimave je "OPEN: 10.0.0.1 ->
> 195.113.144.194 ICMP" nechapu jak na to vubec mohl prijit protoze to je IP
> nameserveru ktery je znam jen pdns ... ale to souviset nebude, protoze pri
> komunikaci pres /dev/ttyI0 se to neobjevue.

Ono se to chova tak, ze to umi samo vytocit linku, kdyz jde paket mimo
lokalni sit, takze tady je videt, ze ippp se nakonfigurovalo dobre, protoze
vi o tom, ze ma vytocit.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Spatril jsem ji tak jak ji panbuh stvoril.
  A stal se ateistou.