META: E-maily mimo zaměření konference

Valter valter na atlas.cz
Pondělí Červen 23 11:58:47 CEST 2003

> (Tak a jeste ze to skore jeste nemame zavedene, protoze bych se asi ted
> propadnul pekne hluboko. <g>)
Bolo by nas tam urcite viac :-)

> Tedy jak uz bylo upozorneno, ctenar s nulovym ci velmi malym skore by
> videl vsechno. Nevyhoda nizkeho skore by spocivala v tom, ze by nebylo
> filtrovano "smeti" s nizkym skore a ze by zasilane prispevky byly
> povazovany za smeti a nedostaly se do "vyssi spolecnosti" (coz by zase
> ciste pasivnimu ctenari moc nevadilo).

Dufam, ze clenstvo v "High Society" okrem ineho zaposobi aj na
doterne e-maily z konga a dalsie ftakoviny, ktore obcas sa do
konfery obcas preflaknu.

> V kazdem pripade se na to lze podivat ze dvou stran:
>
> 1. pasivni ctenar konferenci nijak neskodi, a proto lze jeho pasivitu
> hodnotit v zasade kladne a skore zvysovat,
>
> 2. pasivni ctenar neni pro konferenci zadnym prinosem, a proto si plne
> zaslouzi, aby byl znevyhodnen.
>
> Kazdy at si vybere to, co je mu blizsi. Pravda je asi nekde uprostred.

Za uvahu by stala moznost trvalo pasivnemu kontu priradit skore 1.
(alebo taka hodnota, ktora by ofiltrovala vysie uvedeny spam)

> Predpokladam, ze to bylo mineno tak, ze nekdo s nizkym skore by mel tak
> slozity dotaz, ze by na nej vedeli odpoved jen lidi s vysokym skore, ke
> kterym by se ale kvuli velkemu rozdilu ve skore vubec nedostal.
>
> Tohle by se asi dalo resit tak, ze by ostatni ucastnici, i kdyz neznaji
> odpoved, mohli aspon dotaz kladne "recenzovat", az by nakonec se dostal
> do "vyssi spolecnosti".

Tym ale vznika novy problem. Ak sa dotaz "preparsuje" takymto sposobom
k vyssiemu skore, nemusi byt k dispozicii povodny dotaz a ev. doplnene
chybajuce udaje, takze opet nebude na co reagovat (ak teda nevlastnite
krystalovu gulu)

> Nemyslim, ze by tady byl nekdo odbornik na vsechno (pokud je, at se
> prihlasi...ja to tedy nejsem), ale skore by spis hodnotilo kulturu
> komunikace a nikoli znalosti. Pokud se nekdo dostal dostatecne vysoko,
> tak je zde jisty predpoklad, ze uz vi, ze napr. pred polozenim dotazu
> ma udelat nejake domaci ukoly a pokusit se problem popsat rozumne
> srozumitelne, aspon do te miry, aby nekdo jiny, kdo problemu rozumi, mohl
> rychle a snadno a bez pouziti kristalove koule polozit doplnujici otazky
> na informace, co v puvodnim dotazu nebyly uvedeny.

Ak by sa do hodnoty skore mala uvazovat "kultura komunikacie", tak som
za dvomi hlasmi (server + desktop).

> Resistance is futile. Open your mail box and prepare for changes."

V ramci threadu sa prebralo spusta veci. Ale jedna sa (IMHO) neriesila.
Ako by sa navrhovane zmeny prejavily v konferencii linux-digest na linux.cz

Ing. Mayer Valter, Senec
Slovak Republic,  Europe