RAID otazka 2

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Červen 24 09:47:57 CEST 2003

> 1. kdyz mam hw RAID pomoci karty (napr 3ware), tak si raid nastavim v
> biosu a linux nic nepozna - teda rovnou bude brat ten raid jako jeden
> disk i pri instalaci i pri chodu systemu. (a nic se kvuli tomu v linuxu
> nemusi konfigurovat)

Ano.

> 2. kdyz mam RAID pomoci toho, ze zakladni deska ma na sobe raid radic, tak
> potrebuje linux nejake ovladace, aby to fungovalo ?

Ano. Ta karta totiz nema vlastni procesor, tak vetsinu cinnosti musi
udelat hlavni procesor. Rozdil proti SW raidu je pouze v tom, ze tzv.
ATA-Raid je rizen svabama na desce a (pritom vyuziva procesor skrze ten
ovladac), zatimco SW raid je plne rizen kernelem.

Pisu to tu uz asi podesate ... zkusenost ukazuje, ze je vyhodnejsi pouzit
linuxovy SW raid nez ATA raid. Duvody jsou dva, jednak o neco lepsi vykon
a vyssi flexibilita, druhak pak fakt, ze kernelove drivery pro ATA raid
jsou stale EXPERIMENTAL, nektere funguji, nektere funguji spatne a nektere
vubec (zavisi na konkretni karte).

Takze ATA Raid kartu ano, ale pouze jako IDE radic.

-- Honza Houstek