META: E-maily mimo zaměření konference

Zdenek Prantl zdenek.prantl na pvt.cz
Středa Červen 25 10:35:51 CEST 2003

Zdravím,

hlavně ty, co mají ještě sílu číst tento thread. 8-)

Pavel Janík wrote:

> Dobrý den,
>
> v rámci zkvalitnění diskuse v primárním komunikačním kanálu české linuxové
> komunity

...by se měla zlepšit "výchova" přispěvatelů nikoli posilovat represe.
Ukažme, že si umíme přispěvatele vychovat a pak nemusíme je trestat. Pokud
je budeme jen trestat, mohlo by se snadno stát, že tato konference už nebude
"primární komunikační kanál" ;-)

> 1. Pokud autor napíše do konference linux na linux.cz off-topic e-mail, který
>    sám takto označí

může to také znamenat (kromě toho, že jsem líný něco hledat), že už opravdu
nevím jak dál a vím že v této konferenci je spousta ochotných a chytrých
lidí, kteří mi mohou pomoci. Ovšem předem počítám s tím, že na takový mail
nemusím dostat žádnou odpověď.

Zkusím tady navrhnout jiná "opatření":

1) "Nelíbí" se mi mail, jeho úroveň, či jeho autor -> nereaguji na něj, a to
ani odpovědí typu to je OT, to je blbost, nastuduj si man atd., nevyvolávám
žádný zbytečný flame. -> snižuji počet mailů nepříslušících do konference a
šetřím ostatním mailboxy.

2) Na mailserveru sestavit slovník klíčových slov. Každý zaslaný mail
prohnat tímto slovníkem, pokud se v mailu vyskytují klíčová slova a nejsou v
subjektu mailu -> automaticky je doplnit do subjektu. Pokud jsou v mailu
klíčová slova odpovídající jiné konferenci, automaticky generovat autorovi
odpověď typu: "a v téhle konferenci si se už ptal?" (Negenerovat automatické
odpovědi pro maily odpovídající na původní dotaz, tedy s "RE:").  -> snažší
filtrování na klientské straně.

BTW: Návrh hodnocení autora podle kvality odpovědí (by Peak) se mi líbí, ale
  zatím si neumím představit automatický hodnotící systém. Jak by to celé
mohlo fungovat je na rozsáhlou diskusi přesahující rámec tohoto threadu.

	Zdeněk