RE: Boot po klonování ERR

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červen 25 22:14:45 CEST 2003

On Wed, 25 Jun 2003, Dejma wrote:

> A NEBO
> Se tu najde BŮH a hodí link nebo info jak na to správně.
>
> JAK TO DĚLÁTE VY TUČŇÁCI, CO SE TÍM ŽIVÍTE?

Mam disk /dev/hda1 kde je / a chci ho prenest na /dev/hdb1 . Takze
vyrobim hdb1 naformatuju (mke2fs pripadne s volbami pro ext3 ale
doporucuji cilovy typ stejny jako zdrojovy). Namontuju /dev/hdb1
napr do /mnt/new. Do stavajiciho rootu udelam soubor napr
/root/exclude-files kam napisu adresare ktere nechci prenaset,
urcite /proc/* . Pak se prepnu do /mnt/new a udelam prenos pomoci taru :

tar -c -f - --one-file-system --atime-preserve -X /root/exclude-files / | \
tar -x -f - --preserve

coz zpusobi, ze prvni tar zacne zalohovat / (bez namontovanych dalsich
partisen do nej a s vyjimkou veci uvedenych v exclude) a cpat to na stdout
kde se toho chyti druhy tar ktery pracuje v aktualnim adresari (/mnt/new)
a hned to tam rozbali. Tim by se mela udelat kopie. Jeste doporucuji
zkopirovat pripadny label z /dev/hda1 i na /dev/hdb1 pomoci e2label .

Dal - je dobre si vyrobit na stavajicim bezicim systemu bootdisk pomoci
mkbootdisk z ktereho by ten pocitac mel jit nabootovat. Pak se prendaji
disky (z /dev/hdb1 je nyni /dev/hda1) a nefunguje lilo, nabootuje se
tedy z diskety (vytvoreneho bootdisku) a to by melo normalne nahodit
pocitac nyni uz s rootem na novem disku. Pak spustit lilo aby se
updatoval bootsektor a lilo.

Doufam ze jsem na nic nezapomnel, kdyz tam mne nekdo opravte....